Szégyen, avagy gyalázat, a legtöbb időt mostanság még mindig a Stone Souppal baszom el. Sag schon, akkor ebből lesz poszt.
Elővettem az ismertetőben bemutatott, szép gleccsernevű deep elf conjurert. Ott hagytuk abba, hogy sikeresen belefutottam Sigmundba. A kaszás rémbe. És átkozott tőr tapad a praclimhoz.
Uraim, hölgyeim! Tegyék meg tétjeiket.
Dungeon lvl 2: Futááás!
Első dolgom volt ellőni az egyetlen scroll of teleportationt. The net is indeed vast and infinite, a nagyvilág gyönyörű, az élet szép, hadd ne itt legyen a vége. Menekülés közben egy koboldot még lelőttem (hátha hasraesnek benne), és illa berek.. Most aztán felmarkolok, amit tudok, és irány az első egérút.
Út közben na kibe botlok, na kibe..? Ijyb, no persze. Ellene legalább esélyem van, szóval (a CrawlWiki jótanácsára fittyet hányva) megvetem a lábam.
Inkább idegesítő volt, mint veszedelmes. Eltalálnia nemigen (no jó, egyszer) sikerült, de mire már sikerült volna legyilkolni, elfogyott a manám, ő meg betolt egy kis gyógyítást. Kénytelen voltam az átkozott tőrrel szurkálni, amíg egy-egy manapont visszatért - közben idegesen nézegettem körbe, mikor jelenik meg a nagy csitt-csattra Sigmund.. szerencsére egyelőre nincs nyoma.
Nagy dilemma - mit memorizáljak?
- Mephitic Cloud, avagy
- Static Discharge?
Mindkettő amolyan fireball-típusú mágia: kilövöm, aztán ahol szilárdat ér, rádiuszban pukkan egyet. Az imp a részletekben:
- A MC háromkomponensű (Conjuration/Poison/Air), ebből most csak egy van meg (kész örökkévalóság lesz, mire el tudom sütni); mérgezést és kis káoszt (confusion) okoz, végül is a kisebb ellenfeleket kifésüli, a szívósabbakkal szemben talán - talán! - nyer nekem egy kis laufot; ugyanakkor minél mélyebbre merülök, annál kevesebb hasznát fogom látni.
- A SD-hoz most csak egy komponens hiányzik (az Air); direkt sebzést okoz, és az elektromosság-ellenállás sem annyira divatos; a nagy argumentum ellene az, hogy sokszor az épp arra heverő földi javakat is vidáman elfüstöli.
Némi tipródás után mégis inkább mérget veszek. Támadó varázslatom úgyis van (más sincs), azokkal elvégzem a piszkos munkát.
Most le.
Dungeon lvl 3: Katasztrófaturista
Megszabadulok a nyavalyás bökőtől, ez jó.
Még ennél is jobb, hogy az elmúlt hetekben felfedeztem a Stone Soup beépített robotpilótáját, az auto-explore-t. Elég rátenyerelni ('o'), és nettül végigjárja az egész szintet. Foolproof rendszerű, ha valami történik, belegyökerezik a földbe és vörössel kiabál; megtalálja (és ha ismert, felveszi) a cuccokat; végül szól, ha már mindent bejárt (és hozzáfűzi, ha valamelyik sarkot nem érte el). Rengeteg monoton kolbászolást megspórol, gyakorlatilag döntéstől döntésig, szituációról szituációra ugrál, és alaposan felpörgeti a játékmenetet. Hozsánna.
Belebotlok az alsóbb szintek egyik top turistalátványosságába is:
A matematikumok természetesen démonok (a láva miatt nem tudnak kijönni). Kellős középen egy Makhleb-oltár rejlik. A füst díszítés. A goblin innocent bystander.
Itt nincs mit csinálni. Viszont lassan esedékes pár ogre, úgyhogy lábujjhegyen állok tovább.
.. és roppant tudományosan belefutok egy kóbor ork törzsbe. Utolsó manámig küzdök, pár ork és a varázslójuk bánja. Sajnos a pap első dolga, hogy hókon nyom. A másodikat már nem élem túl.
Hát.. volt ennél sikeresebb karakterem is. Whatever.. yet another stupid death.
Mortem
Dungeon Crawl Stone Soup version 0.4.3 (crawl-ref) character file.400 Grindelwald the Ruinous (level 5, 0/21 HPs)
Began as a Deep Elf Conjurer on Aug 28, 2008.
Killed by divine providence
... invoked by an orc priest (13 damage)
... on Level 3 of the Dungeon on Oct 2, 2008.
The game lasted 04:16:14 (2947 turns).Grindelwald the Ruinous (Deep Elf Conjurer) Turns: 2947, Time: 04:16:14
HP 0/21 AC 5 Str 6 Exp: 5/311 (2), need: 66
MP 0/15 EV 11 Int 21 God: No God
Gold 183 SH 0 Dex 14 Spells: 3 memorised, 4 levels leftRes.Fire : . . . See Invis. : + a - +1,+0 elf short sword
Res.Cold : . . . Warding : . v - +2 robe
Life Prot.: . . . Conserve : . (no shield)
Res.Poison: . Res.Corr. : . (no helmet)
Res.Elec. : . Clarity : . t - +0 cloak
(no gloves)
Sust.Abil.: . Rnd.Telep. : . (no boots)
Res.Mut. : . Ctrl.Telep.: . (no amulet)
Res.Slow : . Levitation : . l - ring of see invisible
Saprovore : . . . Ctrl.Flight: . s - ring of protection from magic@: quite resistant to magic, stealthy
A: no striking features
a: no special abilities
You were on level 3 of the Dungeon.
You were not hungry.You visited 1 branch of the dungeon, and saw 3 of its levels.
Inventory:
Hand weapons
a - a +1,+0 elven short sword (weapon)
m - a +3,+2 elven dagger
z - a -1,+1 orcish whip
Missiles
e - 25 +0 orcish darts
g - 29 +1 orcish darts
h - 26 +0 darts
o - 18 +1 darts
w - 16 +0 sling bullets
Armour
i - a +1 leather armour
j - a +0 leather armour
t - a +0 cloak (worn)
v - a +2 robe (worn)
Comestibles
d - 4 bread rations
Scrolls
n - a scroll of fog
p - a scroll of detect curse
r - a scroll of identify
Jewellery
l - a ring of see invisible (right hand)
s - a ring of protection from magic (left hand)
Potions
b - a potion of heal wounds
k - 4 potions of might
q - a potion of restore abilities
Books
c - a book of Conjurations [ice]
You had 2 experience left.Skills:
+ Level 3 Darts
+ Level 2 Dodging
+ Level 4 Stealth
+ Level 3 Spellcasting
+ Level 7 Conjurations
+ Level 2 Ice Magic
You had 4 spell levels left.
You knew the following spells:Your Spells Type Power Success Level
a - Magic Dart Conj #### Excellent 1
b - Throw Frost Ice/Conj ####.. Excellent 2
c - Mephitic Cloud Pois/Air/Conj ##........ Good 3
Overview of the DungeonAltars:
Yredelemnul: D:3Message History
The orc priest is moderately wounded.
You throw an orcish dart.
The orcish dart hits the orc priest.
The orc priest is moderately wounded.
The orc priest utters an invocation.
Something smites you!
Ouch! That really hurt!#.#.#..................
..#.####(....#####.....
.#####.####.....# #.....
..........#.....# ####..
......###.#.....## ***#..
..........#......., ,,,#..
#.)...#####........,,,,#..
#......o%.)....)... ,,,###
#.....###@.........,,,,,,,
#.....# #..........,,,,,,,
###'### #.......##,,,,,,,,
#. *,#......##*, ,,,,,
#. #......# *,,,,,,,,
#. ######## *,, ,,,,,
#o * ,, ,,,,,
#. * * ,,,,,,,
#. ** *,,,,,
You could see an orc priest.Vanquished Creatures
An orc wizard (D:3)
A giant iguana (D:3)
Ijyb (D:2)
4 gnolls (D:2)
4 snakes
A giant mite (D:3)
3 oozes
A giant gecko (D:1)
6 goblins
8 hobgoblins
An orc (D:3)
2 quokkas (D:2)
4 giant bats
6 giant cockroaches
4 giant newts
9 kobolds
8 rats
2 small snakes
66 creatures vanquished.Notes
Turn | Place | Note
--------------------------------------------------------------
0 | D:1 | Grindelwald, the Deep Elf Conjurer, began the quest for the Orb.
0 | D:1 | Reached XP level 1. HP: 8/8 MP: 4/4
146 | D:1 | Reached skill 5 in Conjurations
481 | D:1 | Reached XP level 2. HP: 11/11 MP: 3/7
623 | D:1 | Learned a level 2 spell: Throw Frost
1169 | D:2 | Reached XP level 3. HP: 13/13 MP: 2/9
1211 | D:2 | Reached skill 1 in Darts
1400 | D:2 | Reached skill 6 in Conjurations
1482 | D:2 | Reached skill 1 in Ice Magic
1491 | D:2 | Reached XP level 4. HP: 18/18 MP: 2/13
1842 | D:2 | Noticed Sigmund
1957 | D:2 | Noticed Ijyb
2014 | D:2 | Defeated Ijyb
2058 | D:3 | Learned a level 3 spell: Mephitic Cloud
2200 | D:3 | Reached skill 7 in Conjurations
2292 | D:3 | Reached XP level 5. HP: 21/21 MP: 7/15
2947 | D:3 | Killed from afar by an orc priest