Annak idején fék, gát és ész nélkül áradoztam a Dungeon Crawlról. Hogy az milyen szép, milyen tökéletes, ne és milyen gennyesen nehéz. Hogy ahhoz egy vesszőt hozzátenni, abból elvenni nem lehet..
Mások bezzeg szemlátomást nem ácsorogtak előtte ilyen bárgyú, szájtáti módon. Legalábbis találtak rajta továbbfejlesztenivalót. Így született meg a Stone Soup, amelyet égen-földön hivatalos örökösnek tekintenek. No lássuk..
Mivel a pontról-pontra összehasonlítósdi elég unalmas egy műfaj (és most kedvem sincs hozzá), elindítok egy(-két) karaktert, aztán lássuk, mit tud ez a DCSS..
Grindelwald [DeCo]
Valahol azt olvastam, hogy táltosfélék közül a deep elf + conjurer kombó a legéletképesebb - nosza, legyen ilyen; nevezzük el egy menő svájci gleccserről (van olyan jó, mint a Rincewind), és akkor már természetesen jégmágus lesz a szentem..
Mindjárt az elején orrbavágnak az újítások. A főoldal felajánlja a tutorialt (hiú vagyok, kihagyom), és a karaktergeneráló képernyők is egészen okosan néznek vissza. Dobtak egyet például a véletlenszerű generáláson. Az eddigi (*) mellett most ott van (+), ez is véletlenszerűen választ be egy fajt / kasztot, de az életképesebbek közül (azaz jó eséllyel nem ent főszakácsot vagy hobbit huzalozót ad). A másik, ami tetszett, hogy a kasztképernyőn most már kijelzi a nem választható lehetőségeket is, sötétebb színnel. Ez így elsőre nem tűnik annyira falrengetőnek, de aki kotorászott már percekig a sűrű két oszlopban, mire végül kénytelenvolt konstatátlni, hogy nem, nem a szeme csalja meg, hanem ehhez olyat tényleg nem lehet választni, értékelni fogja.
Lássuk, mit hoznak az első lépések..
Az interface pozitív: a grafikusított (?) health/mana-kijelzőtől olyan sokat ugyan nem várok (legalábbis alig hiszem, hogy pont ettől ne gyalogolnék sírba nemtörődöm módon), mondjuk, hogy pofás. Sokkal többet ér, hogy külön jelzi a pajzs értékét (SH), a tegez tartalmát (Qv) és - ami itt pont nem látszik - a jobb alsó sarokban, az eddig kihasználatlan területen a látókörbe eső ellenfeleket. Az össz-XP viszont lemaradt, csak az elkölthetőt írja ki, egyelőre hiányolom (meglátjuk, meddig).
Az a rengeteg kék vesszőcske mélyvíz. Ha jól emlékszem, az ilyenekért anno DC-ben legalább fél tucat szintet kellett lekolbászolni. Lehet, most már annyi a fícsör, hogy bőkezűbben lehet szerteszórni a pályákon..? Nagyon remélem. Sivár móka volt órákon át sárgás homokkőben kotorni, hogy aztán az első csillogó fémfalra felkenjen valami kósza nagybetű.
Íme, a CV - azaz ennyit tudunk mind.. Lászik, hogy a DCSS már százalékban számol nekünk, és visszalevő helyett a teljesített adagot írja ki. Ritkábban fogom nézegetni, de sokkal hasznosabb, hogy egy blikkre kiírja a karakter affinitásait is (melyik skillje mennyi befektetéssel fejlődik), nem kell a netről vagy doksiból összevadászni. Az egyetlen igazi újdonság a beépített help, ilyennek eddig szaga sem volt. Az egyes skillek továbbra is letilthatók, itt nincs változás.
No, csapjunk bele..
Gyorsan kilövöm az egész tárat a falra (conjurations most már 75%, remek) - még egy jó pont: ehhez már nem kell idegesítő módon a shiftet is nyomogatni, elég a (z) -, felkapkodom a cókmókot (faltól falig rohangálva, úgyhogy NumLock kikapcs), és pillanatokon belül összeszedem az első átkozott tőrömet (grr..). Viszont a DCSS jófej módon kiírja, hogy a frissen hentelt koboldfelsál sajnos mérgező, ennyit legalább megspóroltam a kötelező botladozásból.
Egy vihánc protozoa (nem vicc: 'The ooze giggles.') jóvoltából megvan a második szint (és sajnos még a tőr is a markomban - alig írtam le, máris kisegített a hírneves DEDIAS KUFUEDIről elnevezett tekercs, all ok). Most esik le, hogy az aranyat bezzeg már nem mutatja a főképernyő, úgy kell utánajárnom. Az eredmény: 93 (!) tallér - és még csak az első szinten járok! Nagyon megszaladt a ménes, halljakend. Annyi baj legyen, az infláció (most talán) nekem dolgozik.
Pár lépés, és újabb érdekes fícsör szakad a nyakamba:
Nem, a gőtét még magam lőttem (valami nagy stratéga helyezhette el pont a hálócsapda alá). Szóval ilyen is van - mi jön még? Addig is felvágom a gőtét (ehető), majd kikeveredek a háló alól. Felpróbálom a szép hímzett köntöst (ihol találtam, a sarokban), +2, nocsak.
Ez a szint bizonyára még rengeteg izgalmas dolgot tartogat számomra.. egyikre se vagyok kíváncsi. Irány a lépcső.
Nem volt rossz ötlet, a sarokból mindjárt egy rong of protection from magic mosolyog (már DC-ben is volt, de azért vigyorgok én is). Most már viharsebesen dobálom el a felesleges kacatot. Kiderül, hogy itt ezt két marokkal is lehet (multidrop), továbbá hogy a képernyő invertálással jelzi, ha egy kockán több tárgytípus hever. Ronda, de hatékony. (Valami hasonló áll a szörnyekre is: ha nem természetes tevékenységük közben figyelem meg őket - azaz épp nem vérszomjasan rombolnak szerénységem felé -, hanem mondjuk lazsálnak és fütyülnek mindenre, azt kék háttér jelzi. Még rondább, még hatékonyabb.)
Azt a DC is jelezte, ha valami (jellemzően szörnyszelet) elkezdett rohadni a zsákban; a DCSS meg is mondja, melyik slotból száll a bűz. Gondolom, hogy csukott szemmel is ki lehessen kotorászni. Bájos, ám egyelőre tök fölöslegesnek tűnik; eddig bevált, hogy megvárom, amíg a legyek szertehordják. Amíg nem készülnek színes-szagos játékok, what me worry..
Annál jobban esz a fene, hogy az új tört is sikerült összeátkoznom (rossz tekerccsel játszottam), pont mielőtt sikerült találnom egy elf rúnakardot. Igazság nincs, tanulság még úgy se, gyerünk tovább.. Majdnem bele egy derengő alabárd nyelére bukva szunyókáló gnollba. Azzal meg ne csapjons, némi taktikai visszavonulás után távolról intézkedem, sikerrel. Aztán ügyesen beleszaladok a haverjaiba. Nos, futás. Egyenként várom be őket, a jutalmam: szintlépés, a várva várt ice magic skill és egy 'You feel clever' felirat. Na ugye..
Okosan be is talpalok egy szobába, ahol egy kisebb csoportosulás kockázik fásultan, Sigmund (a RÉM!) kopaszt épp egy gyanútlan kobold-goblin őrjáratot..
Legyen mára ennyi (így is levágott közben a blog.hu, aztán ki tudja, mi veszély ólálkodik még környül). Vége azért nincs, legközelebb más faj/kaszt kombókat is megnézek, azaz: