A hétre most egy múzsai hír is jutott:
- Két lelkes roguelike-fejlesztő kezdeményezéséből elindult a 2008 Roguelike Soundtrack Contest. A feladat: adott témában (középkori/reneszánsz), meghatározott hangszerekből másfél-két perces zeneművet írni (majd beküldeni). Az eseményre máris tömegek jelentkeztek (amit egyébként a hivatalos blogon lehet).
A többi (javarészt) a szokásos verziódömping:
- A friss Unangband (v0.6.2-gold2) kivételesen nem a karbantartó, hanem két lelkes önkéntes keze munkáját dicséri. A változások jellemzően a játékegyensúlyt és az UI-t érintik, meg persze szokás szerint helyreraktak egy csomó hibát is. Részletek és letöltés itt.
- Új verzióval jelenkezett a DaJAngband is (1.0.95). Ennek a variánsnak a kódja szinte teljes egészében megegyezik az eredetiével (semmi csillogó új feature); a fejlesztő célja az volt, hogy változatlan játékmenet mellett hozza közelebb a játékélményt a tolkieni alapokhoz. Ez elsősorban az ellenfeleket, tárgyakat és képességeket érintette (Gollam például, akin eddig 'véletlenül' is át lehetett gyalogolni, itt keményebb lett, és láthatatlan ellenfelek se rohangálnak nyakra-főre - ha ez már az Egy Gyűrű esetében is akkora nagy etwas volt). További részletek itt, letöltés erre.
- Bár nem hívja így, Kotaku AU teljesen nyilvánvalóan telivér 7DRL-t írt. A WizKill hagyományos dungeon crawlnak tűnik (a játékosnak huszonöt szinten kell leverekednie magát), amit azért itt-ott feldob néhány érdekes ötlet (mint például a hatféle perk vagy speciális képesség, amelyek közül öt szintenként lehet egyet választani). A WizKill itt lakik..