HTML

LEVEL UP! > rogue-like blog

> "You enter a maze of down staircases." Rogue-like hírek, ismertetők, travelogue-ok, ilyesmik

Címkék

Linkblog

Canto XXXV 1.2

2008.05.06. 18:00 lvl

.. amelyben kiderül, hogy Lucifer fajtáját ritkítja, a panic hit jó dolog, és hogy nincs az a rakott szekér; továbbá egy jól kiaknázott törpepálya, tippek, elmélkedések, hasonlók..

[Többnapi eresztés; akárhányszor leültem, hogy befejezzem a posztot, a Hellband annak rendje-módja szerint beszívott. - És persze: Vigyázat! Spoilers ahead.]

 

PC

Most a tizenegyedik szinten, de a jó Lucifer Morningstar ismét megtette: átműtötte Calibant devilspawnból vándorcigánnyá. Úgy látszik, ez különös szokása. Vagy a saját fajtája félvéreivel nincs kibékülve, vagy a cigányság hőseinek sorát akarja gyarapítani - mindenestre politically rendkívül correct a dolog, mert mindjárt hozzávágott egy regenerációt is.

Nem mellesleg, itt sem állt meg a csöpp Caliban egyedfejlődése: az ötödik bugyorban (clvl 22) egy mukk nélkül délceg, szőke, kékszemű skandinávvá vedlett (berserk is jár vele). Bumfordi egy humora van ennek a Lucifernek. Kíváncsi vagyok, hogyan fogom végezni.. varangy? fánk? puttócska?

 

Do! Panic

A panic hit valóban pompás dolog. Azt csinálja, ami egyébként számos unique (és mindenféle tolvajnépség) legundorítóbb tulajdonsága: odacsap, és utána azonnal teleport. Igencsak használható darab.

 

A cuccolás taója

Mondják, a *bandok egyik kulcsa az inventory management. Ennek számos oka van; például nagyok a pályák, ehhez képest viszonylag gyakran lehet találni valamit. Az azonosítási lehetőségek időben távol eshetnek egymástól, és általában drágán is mérik. Fölösleges túlzással élve, itt bukik ki a *bandok (khm..) 'urbánus jellege'.

Ott van ugye a Város. Benne a boltok. Ami egyfelől azzal jár, hogy a pénznek igenis van jelentősége (shoppingolni nemcsak öröm, sokszor - főleg eleinte - a túlélést jelentheti). Nagyon kényelmes, hogy mindig van hova visszavonulni, és az alapvető eszközök (?oRecall, ?oIdentify, !oRestore-ok, muníció stb.) szinte mindig egyből egyig hozzáférhetők. Nem túlzás, hogy ugyan mindig a következő legmélyebb bugyor az érdekes, minden *band-trip a Város körül forog.

Így aztán a rendelkezésre álló inventory 20-60 százalékban tele lesz az alapvető felszereléssel, és a maradék is gyorsan fogy, hiszen nem lehet otthagyni semmit, amiről gyanítható, hogy jó pénzt adnak érte a szabadpiacon.

Az első - alapvető - trükk: vesszen minden kacat. Amit lehet, adandó alkalommal gondolkozás nélkül el kell adni (ne tartsunk például egynél többet a nem összeadódó tárgyakból, például staffek). Alacsonyabb szinten kaját egyáltalán nem érdemes tartani, hiszen @ hamarabb lép szintet, mint hogy istenigazából megéhezne. De ha igen, akkor is gyorsan meg lehet tömni a majmot. (Azért egy pár zárójelet megér: a *bandoknál nem aranyszabály, hogy a szintlépés fullra állítja a pocakmétert. A Hellband történetesen ilyen.)

A második: a megérzésre hallgatni kell. Az eleget hurcibált tárgyról előbb-utóbb megsúgja, hogy miféle. Minden, ami {cursed}, kuka. Az első fölött pár szinttel már az {average} is - viszont minden, ami {good} vagy jobb, általában már ér annyit, hogy érdemes legyen beazonosítva (!) piacra dobni. Azonosítani többfélképpen is lehet (a legszerencsésebb persze olcsó, újratermelődő manapontból). Itt csak arra kell figyelni, hogy sok cókmókot gazdaságosabb a BÁV-ban (Pawnshop) azonosíttatni, mert a ?oIdentifyt elég húzós árban adják - utóbbi igazából arra való, ha a dungeonban valamiről feltétlenül, rögtön, de azonnal meg kell bizonyosodni.

A harmadik: házat kell venni. Nincs mese. Két oldalnyi cucc fér el benne (ugyanúgy, mint a bolti árlistákon - 24 slot). Ha ez megvan, komoly tér nyílik a további taktikázásnak.

Felhívnám még a figyelmet, hogy a szabványos kalandor-munkaruhán nem kevesebb, mint hat kis tatyó fityereg (equipment / m-r). Ide is bátran pakolhatunk, akár ideiglenesen, akár felhasználási céllal. Utóbbi esetben: a pouchba tett tárgyakat sokkal gyorsabban lehet aktivizálni (tipikusan ide való pl. a ?oTeleport). Inventory management szempontjából az egyetlen negatívum, hogy tárgyanként, nem tárgyfajtánként számol (itt nincs stack).

 

Játék a kincstárban

Limbo, extra szűk pálya:

Elég volt a két térfél között ingázni. Mire az egyik szárnyban kiirtottam mindenkit (XP, treasure), a másikban már megint nyuzsögtek (XP, treasure). Boldogan hintáztam egy darabig.

Majd öklét rázva megjelent IX. Benedek (a sikeres pápai trón- és sipkakereskedő). A hitvitát nagy fölénnyel megnyertem - aztán sajnos eltűntek a hívek.

Note to self: Azt hiszem, túl óvatosan haladok lefelé. Eddig egyik unique sem izzasztott meg túlzottan.

 

@home

Természetesen ingatlant is vettem. A szükséges tőkét (mint máskor is) a 2nd Circle: Luston szedtem össze. Két ókori had- és termékenységisten is kóvályog itt: Astoreth és Anahita (ők se találnak már egymásra). Egyik sem vészes, viszont rengeteg tápos (és értékes) bökőt hurcolnak magukkal. Ha addig nem, itt egyből meglesz az önrész.

Apropó - unique & treasure: a szint, ahol most kóválygok, tele van buggyant brit/normann/spanyol/stb. hadfiakkal; folyton hol az egyik, hol a másik elől futok.. Na nem mintha tőlük félnék - csak hát ha felelőtlenül lecsapkodom őket, elvész a zsíros booty (már nem tudom melyik zsebembe elrekkenteni).

.. és itt a vége (még mielőtt ebben a posztban pörgetném ki a Hellbandet).
Folyt. köv.


dlvl 9? [5th Circle: Wrath]   clvl 22
character dump

3 komment

Címkék: travelogue hellband ch caliban

A bejegyzés trackback címe:

https://roguelike.blog.hu/api/trackback/id/tr74453136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2 2008.05.07. 09:59:53

én is kb. eddig jutottam, ha a következő szintek egyikén találsz egy piros coffin-t, ne üss bele, vagy legalábbis undorító csíter módjára ments előtte egy savegame-t. valami skull of izé keletkezett az ütéstől, majd rövid tusa után tragikus váratlansággal hunytam el...

lvl · http://roguelike.blog.hu 2008.05.07. 14:03:39

aztabetyár.. részvétem

Hellbandhez nem nagyon van koherens spoiler a neten, úgyhogy sok okosságot nem tudok mondani (még annyit sem, h random vagy tervezett szopatásba futottál-e bele)

mindenesetre vért kíván. vesszen az agresszor, körmére nézek én annak a koponyának - ..

a mortemet esetleg közre tudod bocsátani?

2 2008.05.07. 17:57:31

ohne mortem, hosszas gyász helyett visszatöltöttem egy save-t a biztonsági mentésről. legközelebb meg viszek magammal tankot a rohadék ellen.
süti beállítások módosítása