Úgy látszik, RL-fronton is kitört a tavasz, méla hormon- és hullaszag, fejlesztések meg sehol. Alig-alig sikerült egy szem hírt összekaparnom:
- Jared Brayshaw a napokban újra felvette a Labyrinth of Reptoran fonalát. Az irigylésre méltóan lelkes fejlesztő roguelike-ja egy hatalmas, a legmegalománabb sci-fi/fantasy pátriárkákat is megszégyenítő ívű koncepcióba illeszkedik: ha Jared tényleg komolyan gondolja, hogy módszeresen végigkódolja a Reptoran Sagát, hát a következő három-négy évtizedben nem sok ideje lesz unatkozni.. A LoR a tervek szerint a leghagyományosabb manicheanizmust (Good vs Evil) felmelegítő nagyeposznak csupán az első fejezete lesz. A kulisszák sok újat nem hoznak: az őselemekhez rendelt istenek theomakhiája során felemelkedő ősmágus elbukik, majd újra talpraáll, és gonosz dungeont generál (az arra fogékony lakosság szolgálatában). Jó, hát ezen nem érdemes sokat lovagolni, az elképzelések szerint az igazi kraft úgyis a rendszerben lesz: skilleken és használatukon alapuló fejlődés; taktikai és harci manőverek (mondjuk ezzel a kettővel forradalmat ma már aligha lehet csinálni); rugalmasan kombinálható mágiarendszer; változatos és differenciált NPC-interakciók; összetett, kevésbé egy kaptafára készült ('Az n-edik szinten darálj le m darab o-t', ugye ismerős) küldetések; a szép nagy dungeon mellé terebélyes külvilág; sőt a játék a tervek szerint könnyen berhelhető és bővíthető lesz, a mezei játékosnak is. Ha ez utóbbiakból csak a fele megvalósul (és miért ne valósulna meg), már boldog leszek.. A jelenlegi állapot elérhető a hivatalos honlapról (link odafent), de a verziókövető oldalról is, innen.
- Mert egy hír nem hír, kínomban megnéztem a rec.games.roguelike.developmentet is, és ezt volt szerencsém találni. Jól néz ki, jól néz ki, de azért szóljon, aki rájön, mi az értelme (taget mindenesetre/semmi esetre sem kap).