HTML

LEVEL UP! > rogue-like blog

> "You enter a maze of down staircases." Rogue-like hírek, ismertetők, travelogue-ok, ilyesmik

Címkék

Linkblog

7DRL 2005 második rész - Duplacsavar, időzavar, új nadrág

2008.03.14. 20:00 lvl

A 2005 7DRL Challenge második részébe - ha úgy vesszük -, kizárólag remake került: az egyik egy arcade-klasszikusé, a másik egy nem kevésbé klasszikus PC-s játéké, az utolsó meg (Chris Reuter, egyszer mondom el) egészen különös fába vágja a fejszéjét: komplett NetHack-sequelt írt, szóval harmadik klasszikus is pipa.


 

Bomberogue

A Bomberman nem egy bonyolult játék (nem is igazán értem, miért nem terjesztik a Windowszal),  Jakub Debski Bomberogue-ja pedig maradéktalanul hű maradt az eredetihez. Hősünk, @ egy linzerszerűen felkockázott, Manhattan térképére (is) emlékeztető pályán csatangol, és bőszen robbantgatja az ellenfeleket kifogyhatatlan mennyiségű időzített bombával. A műfajból nálunk leginkább a Dynablasternél vált ismertté.

Mint játék, a BR sajnos csak egy-két percig érdekes. A szörnyek nem éppen predatori ravaszsággal kóvályognak a pályán, leginkább arra kellett figyelnem, nehogy magam alá robbantsak. Ezalatt kétszer is meggyűlt vele a bajom. Először a helpet nem sikerült előszednem (ez legfeljebb bosszantó), a másik viszont inkább vicces (azon túl pedig persze jól mutatja ennek, milyen gyorsan elérte ez crossover a maga technikai határait): körülbelül öt másodperc alatt pattot adhatunk azzal, ha úgy gyaloglunk be egy zsákutcába, hogy eltorlaszoljuk egy bombával. És ha @ nem mozdul, akkor az idő sem telik:

A Scrap mellett a BR volt egyébként a 7RDL 2005 másik kakukktojása, a Roguebasin ugyanis 1DRL-ként tartja számon. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a nyitóképernyő viszont az állítja, a Bomberogue Debski Xenocide-motorjára épült. Ennek a fejlesztése 2002-ben indult.)

Platformok: Windows, DOS

Értékelés: OK

Linkjeink: A Bomberogue honlapja itt, Jakub Debskié itt; emellett ő tartja karban a remek Rogue Graveyard oldalt (érdemes megturkálni).


 

DiabloRL

Valami gonosz azt súgja, a Diablo-sorozattal pont a rossz végén sikerült megismerkednem.

Az elsőt anno éppen csak megnéztem valakinél - addigra alaposan bepókhálósodott RL-emlékeim alapján érdekesnek is tűnt. Játszani már a második résszel kezdtem el. Okos, ügyes, szépen felépített program, el is lehetett bíbelődni vele. Részemről egészen a harmadik városig. Addig tartott ki az élmény, a rogue-like ízt meg hibára kerestem benne. Leginkább azért, mert a narratív kötöttségek miatt a világ nagyon nem volt 'eleven' - a műfajt jellemző, (elismerten) igen speciális értelemben.

Borzasztóan zavartak a kötött helyszínek, még inkább az a szánalmas megoldás, hogy a véletlenszerű szintek illúzióját két-három alaprajz cserélgetésével próbálták pótolni.  Az 'itta a piros, hol a piros', az egy másik game, kérem szépen.. A főbb (town, boss) helyszíneken kívül meg kószálhattam a fenenagy vadonban és a kizökkentő, hangulatmentes különleges szinteken. Hamar baromi unalmassá vált.

Nos, ha elvárásaimmal rossz ajtón kopogtatok, irány az első rész, az igazi Diablo; amelyik még RL a javából. Nem nehéz kitalálni, ugye? Úgyszintén megbukott nálam, méghozzá (leírni is röhejes) ott, hogy a folytatás remek grafikája után már kifejezetten randa benyomást keltett. Két szék között a padra, bravo.

Don't get me wrong: az, hogy a Diablo-szériát RL-szemszögből kifejezetten szarnak tartom, nem kevés elismerést érdemel; főleg mert (fejlesztői oldalon) akaratlanul is hatalmas lökést adott a scene-nek.

A DiabloRL (hadd lássam így) Kornel Kisielewicz hálás főhajtása a merész kísérlet előtt. Jegyezzük meg a nevet; meister Kornel pályafutása (nagy-nagy szerencsénkre) ennyivel még véletlenül sem ért véget. Sőt.

A pályamű erényeit és hibáit a Roguebasin is összefoglalja:

Due to the 7 day time constraint of the contest, the game offers content similar to Diablo's pre-release demo — there is only the "Warrior" class, there are only 4 big levels to explore, and the game ends when you kill the Butcher.

Nem sok hozzáfűznivalóm van. Nagy kár, hogy a fejlesztés megszakadt, pontosabban kikerült open source kezekbe (erről részletesebben Kornel blogján lehet olvasni). Tiszta sor, hogy a kapacitás- és (leginkább) időigényes grafikusoktól és más atristáktól megtisztított, könnyen és gyorsan bővíthető remake simán felhozhatta volna a koncepciót arra a szintre, ahol már versenyképes társa lehet bármelyik legendás oldskool rogue-like-nak. (És biztosan javításra került volna az az idegesítő probléma is, hogy a korántsem feneketlen inventory tartalmától most egyszerűen nincs mód megszabadulni.)

Egy(-két) tiszteletkört így is megérdemel.

Platform: Windows

Értékelés: OK
 

A DiabloRL hivatalos honlapja itt, Kornel Kisielewiczé itt található. A legfrissebb béta a SourceForge-on (és egyelőre a jövőben is itt lesz érdemes keresgélni).


 

NetHack II: Quest For Pants

A 2005-ös év brainfuck-díját kétségkívül a nem kicsit ambiciózus QFP vitte. Az egy dolog, hogy Chris Reuter nem kevesebbet vállalt, mint hogy sequelt ír az RL-ősatya NetHackhez, de - sikerült is neki. Hét nap alatt. Elég volt hozzá egy jó ötlet.
Alaptörténet: hősünk, @ véres-verítékes munkával (igen, a veríték a sajátja) felszínre hozta az azóta már fogalommá vált Amulet of Yendort a pokoli mélységből. No misson, no job, no problem - ellenben erszényében lapul pár millió aranyra rúgó loot. A nyakára kéne hágni. @ (bárki bármit mond) akcióhős, nem is tétovázik. Minek finomkodni, úgy berúg, mint az albán szamár.

Ébredése még az ilyenkor szokásosnak mondhatónál is sokkal, de sokkal kínosabb: dorbézolás közben még a gatyáját is elitta. Ami még hagyján, de a városka puritán-prűd népe nem tűri, hogy bárki is egy szál f@szban kolbászoljon (fetrengjen). Bírói végzéssel zsuppolják vissza a hideg, barátságtalan dungeonba, és vissza sem engedik, amíg bőrt nem húz a seggére.

Szépen vagyunk. Se felszerelés, se magic, még egy icike-picike artifact se maradt - ráadásul @ a másnaposságtól pont olyan béna, mint egy első szintű noob. Innen szép nyerni.
A cél - magától értetődően -: összeharácsolni valami rongyos ágyékkötőt, és sipirc vissza a felszínre. A QFP ennyit tud - és ennyi pont elég is.

Két dolog zavart: a játék hű maradt az eredeti irányításhoz (h j k l, brr..); emellett a menükben néha nem volt könnyű navigálni, ilyenkor csak egy ESC segített. Aztán meg már csak egérrel piszkáltam, úgy jó.

Platformok: Windows, Linux

Értékelés: One thumb up

A Nethack II: Quest For Pants hivatalos honlapjához erre tessék; az alkotóéhoz meg amarra.


 

.. és a maradék

A többi pályaművet sajna nem sikerült elérnem. A törött linkek megcsodálhatók a Roguebasinen, a 2005 7DRL Challenge oldalán. Vagyis itt.

Szólj hozzá!

Címkék: ismertető diablo ok 7drl challenge 2005 7drl one thumb up 1drl diablorl bomberogue nethack quest for pants

A bejegyzés trackback címe:

https://roguelike.blog.hu/api/trackback/id/tr94377715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.