Heti eresztés. A sok eső, szórványos napsütés meghozta a fejlesztők életkedvét - a lelkesedés nagy, a release egyelőre kevéske - de egy hét felhőtlen szobafogságra biztosan elég lesz.
Bónusz: fejlesztői blogok és önmarcang:
- Régebben már írtam, hogy az ifjúkorunk lapozgatós könyvére épülő, OpenGL Warlock's Mountain a közeljövőben nagyobb átszabáson fog átesni. A látványosabb eredményekre egyelőre várni kell, a május elsejével érkezett alpha (v0.3.2a) csak bugfix (persze akinek eddig megkeserítette az életét, hogy a nem állandó tereptárgyak miatt az RL jegeceset fagyott, fog örülni). Letölteni szokás szerint a hivatalos honlapról lehet.
- A hétvégén lelkendeztem egy sort Privateer: ASCII Sector-ügyben. Úgy tűnik, nem fake a dolog, vagy ha igen, hát akkor is gőzerővel fejlesztik: gyors egymásutánban jött ki a v0.3 és a v0.3.1, és már a következő verzió bájairól is lehet olvasni (annak, aki utánanéz). Letölteni továbbra is itt lehet (egyelőre csak DOS- és Windows-változatban).
- A gyönyörű, ultra-összetett és gőzerővel menetelő Incursion alpháról alphára, de egyből három század verziót ugrott (v0.6.8a). Nem véletlenül; a changelist kimerítő fejlesztői-, design- és bugfix-tevékenységről árulkodik. Beleolvasgatási (meg persze letöltési) lehetőség a honlapon.
Itt a tavasz, nyílnak a devblogok:
- Pár napja üzemel a Kaduria fejlesztői blogja. Maga a roguelike akut elavultságban szenved (sajnos a honlapján sem elérhető), így a blogot inkább csak hírekért és mókás bugokért érdemes olvasgatni. A játék egyébként kizárólag grafikus módban és Windows alatt fut(na); különlegessége a szokványos fantasy-környezetet feldobó, tematikusan szervezett szintek (elf erdő, katakombák, havas fennsík etc.). Jó kérdés, mikor lesz játszható verzió belőle..
- Hasonló hír, hogy a csinos külcsínnel, viszont szuboptimális fejlesztési stádiumban (pl. no magic) anno abbahagyott Kharne fejlesztése is újraindult. A blog legalábbis már üzemel; ha hiszünk neki, komoly változások várhatók (például könnyen lehet, hogy búcsút mondhatunk az eddigi grafikus felületnek, jön vissza a jó öreg puritán ASCII).
- És még egy: a (bevallottam erős ADOM-hatások alatt fejlesztett) Umbrarum Regnum is helyet kér a köztudatban. Egyelőre ez sem tölthető/játszható, csak olvasgatni lehet róla - itt.
Kisszínes/Update:
- Mario Donick, a LambdaRogue gazdája most először majdnem végigvitte a saját roguelike-ját. Na jó, ennek minimális a hírértéke - viszont a posztban sokat ír arról, hogyan változott és merre tart a LambdaRogue fejlesztése (az egyéni sci-fi/cyberpunk környezetnek például - többünk nagy szívfájdalmára - egyelőre lőttek). Itt lehet elolvasni az egészet.